De markt voor smartphones is gigantisch met een verbazingwekkend aantal van 1,5 miljard smartphones die elk jaar worden verkocht, ten bedrage van ongeveer $ 480 miljard aan inkomsten. Zelfs een aandeel van 1% is nog steeds ongeveer $ 5 miljard.
De vraag naar het product is hoog, blijft hoog en zal continu met een constante snelheid groeien. Wetende dat dit de concurrentie stuwt om net zo hoog te zitten, zo niet hoger, met slechts een paar merken die aan de bovenkant van de piramide zitten en honderden andere merken er achter.
Marktanalyse
Een simpele marktanalyse toont aan dat het potentieel en de mogelijkheid voor smartphones geweldig is, maar niet geschikt voor kleine bedrijven of mensen die gewoon iets uitproberen. De technologie en marketing is een enorme investering die zich mogelijk niet altijd terugbetaalt vanwege de hoeveelheid concurrentie die bestaat.
De smartphone-hoes industrie is ook een lucratieve en winstgevende industrie wanneer het goed wordt gedaan. Kijkend naar de grote merken van mobiele telefoons, zul je merken, dat ze nog steeds telefoonaccessoires aanbieden.
Maar waarom bestaat deze behoefte?
Behoefte aan telefooncases
De behoefte aan smartphone hoesjes komt voort uit telefoonaccessoires. In het begin begonnen telefoonaccessoires onschuldig met opladers en oortelefoons. En zoals de smartphone-modellen en -functies evolueerden, deden telefoonaccessoires dat ook.
De vraag naar smartphone hoesjes is enorm groot. Momenteel is het Samsung Galaxy S22 hoesje erg in trek.
Dat de vraag naar smartphonehoesjes zo groot is komt omdat er nauwelijks telefoons worden verkocht met een hoesje. Nu kun je soms telefoons kopen waarbij een hoesje is inbegrepen, maar in de meeste gevallen wordt de telefoon hoes meestal apart verkocht.
Je hoeft niet bekend en vertrouwd te zijn in de smartphone-industrie om met succes telefooncases te verkopen. Sommige bekende modemerken bieden telefoons met hun logo overal aan. Kleine bedrijven verkopen schattige of modern uitziende hoesjes zonder merk er op.
Een ander ding dat mensen motiveert om telefoon hoesjes te kopen is de functionaliteit die ze bieden. Het is meer dan een trend geworden, het maakt deel uit van de norm om behuizingen voor je telefoon te gebruiken. Sommigen gebruiken het om zichzelf uit te drukken, anderen gebruiken het voornamelijk om hun investering te beschermen.
De markt betreden
De markt is momenteel op een paar manieren verdeeld. De eerste manier is via het distributiekanaal, er zijn multi-brandwinkels, merkwinkels en online winkels. De tweede manier is door de prijsklasse, er is premium, middenniveau en laag. De meeste verkopen komen door de verkoop op de middenklasse.
De concurrentie voor smartphone hoesjes is net zo groot, zo niet groter dan de smartphone markt. Maar het is niet zo meedogenloos. Zelfs als je een klein bedrijf hebt en op zoek gaat om te beginnen, zul je een grote kans hebben om de concurrentie te overleven.