Blog

Zakelijke telefonie aan huis

Thuiswerken en telefoneren

De wereld wordt steeds meer digitaal en zeker in de afgelopen tijd heeft ons dit een heleboel geholpen. Voorheen stond alles voor ons klaar zodra we op ons werk aankwamen en konden we eenvoudig gebruik maken van de faciliteiten op het kantoor. Een bureau, een lekkere stoel en natuurlijk het koffiezetapparaat in het keukentje. Maar het allerbelangrijkste waar we gebruik van konden maken op kantoor waren de computers en telefoons, die ons eenvoudig met de hele wereld konden verbinden.

De meeste bedrijven hebben een vooropgezet netwerk die dit mogelijk maakt en waar de medewerkers eenvoudig gebruik van kunnen maken.  Het begin van de corona pandemie heeft ervoor gezorgd dat veel mensen zich moesten aanpassen en moesten gaan nadenken over nieuwe mogelijkheden om hetzelfde werk te blijven voldoen, maar dan op een totaal andere locatie namelijk ons eigen huis.

Het doorverbinden

Het thuiswerken lijkt een nieuwe gewoonte te worden en waarschijnlijk blijven we hier nog voor lange tijd gebruik van maken. Dit vraagt natuurlijk om een aantal aanpassingen aangezien ons eigen huis misschien niet helemaal is ingesteld op het langdurige thuiswerken met de bijbehorende benodigdheden. Een van de belangrijkste dingen die de meeste mensen nodig hebben bij het thuiswerken, is een verbinding met mogelijke klanten en een verbinding met de buitenwereld.

Leestip: Een vast nummer op uw mobiel? Vast nummer zonder vaste lijn

We moeten nog steeds mensen te woord blijven staan en vaak is een gesprek over de telefoon makkelijker dan het uitwisselen van een email. Daarom moet er gekeken worden naar de mogelijkheden om het telefoonverkeer wat op kantoor zo vanzelfsprekend was, nu ook vanuit huis plaats te laten vinden.

Makkelijk vanuit huis

Om het zakelijk bellen vanuit huis mogelijk te maken, is er de optie om een VOIP abonnement af te sluiten met een bedrijf zoals Belfabriek. Hiermee kan er gezorgd worden dat alle medewerkers, vanaf welke locatie dan ook, in contact kunnen blijven met de klanten van het bedrijf. Hier zijn verder geen extra dingen voor nodig en de medewerkers kunnen dit heel gemakkelijk via hun eigen mobiele telefoon doen.

Zo is er de mogelijkheid om de vaste en zakelijke telefoongesprekken, allemaal via hetzelfde nummer, bij verschillende medewerkers op hun mobiele telefoon plaats te laten vinden. Zo kan het werk gewoon doorgaan, heel gemakkelijk vanuit de eigen woonkamer, zonder dat daar nieuwe apparaten of draden voor geïnstalleerd moeten worden. Ook op langere termijn blijft dit een optimale mogelijkheid om thuis te blijven werken, zelfs als we eventueel binnenkort weer naar het kantoor zouden mogen gaan.

Leave a comment